סנפלינג
מה זה סנפלינג?

מה זה סנפלינג?

סנפלינג הוא ספורט שבו אתה רפל במורד צוק. זוהי סוג של טיפוס צוקים בו שני אנשים חייבים לרדת בו זמנית, ומעגנים זה את זה בנקודות מפתח לאורך הירידה. ישנם שני סוגים בסיסיים של סנפלינג: מכני ולא מכני. סנפלינג מכני משתמש במכשירים לאבטחת הסנפלרים, ואילו סנפלינג לא מכני משתמש בחבל העטוף סביב הגוף.

מה הם היסודות של סנפלינג?

מיומנויות סנפלינג חיוניים עבור פעילויות חוצות רבות. זה כרוך בהורדת עצמך בחבל בצורה מבוקרת, באמצעות חיכוך כדי להאט את הירידה. פעילות זו יכולה להיות קשה למתחילים אבל ברגע שאתה מקבל את העניין, בקרוב תוכלו לשלוט על היסודות.

הצעד הראשון שלך בסנפלינג כרוך באבטחת החבל שלך ברתמה. מכשיר זה מחזיק את החבל במקום ומגביר את החיכוך. זה מאפשר לך בבטחה ובמהירות לרדת דרך השטח הטכני. כדי להאיץ את הירידה שלך, אתה יכול להתאים את רמת החיכוך של החבל. חבל סבוך עלול לגרום לבעיות במהלך הראפל הראשון שלך. ראשית, כאשר אתה מבחין סבך, אתה צריך לעצור את רפל. לאחר מכן, משוך את החבל כדי לבטל את הקשר והפוך את החבל כדי לשחרר אותו מהחבל.

תצטרך גם רתמת טיפוס. רתמות אלה צריכות להתאים מעל פלג הגוף העליון והמותניים. עליכם לוודא שהרתמה תקינה ויש לה לולאת בטיחות בחלקה העליון. אם אין לך כזה, אתה יכול להכין בעצמך באמצעות חגורה. ברגע שאתה על החבל, תצטרך לחבר עוגנים בכל קצה של כל רפל.

עוגנים הם ציוד חיוני לסנפלינג. העוגן הוא מה שמחזיק את החבל שלך בזמן שאתה יורד. ישנם סוגים רבים של עוגנים זמינים. אלה כוללים סלעים ופיטונים, בהתאם למצב. הם יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, תלוי בסוג הסנפלינג שאתה עושה.

מה צריך לדעת לפני שעושים סנפלינג?

סנפלינג הוא ספורט מסוכן הדורש ניסיון, ראייה וציוד מתאים. זה יכול להיות מסוכן אם זה לא נעשה כראוי. סנפלינג יכול להיות חוויה מרגשת, וזה יפתח דלתות רבות בשבילך אם אתה לתוך טיפוס, חקר מערות, או פשוט נהנה בחוץ.

הדבר הראשון שצריך לדעת לפני שעושים סנפלינג הוא הטכניקה הנכונה. הקפד תמיד יש רשת ביטחון טובה חבל. חבלים עבים טובים יותר מאלה רזים כי הם פחות סביר לחתוך או לשרוף. השתמש קרבינר חזק, נעילה. אתה מסתכן בפציעה קשה אם אין לך. כמו כן, השתמש בשני עוגנים בעת סנפלינג מצוק. יש אנשים שמשתמשים בשלושה עוגנים.

דבר נוסף לדעת לפני ביצוע סנפלינג הוא לבדוק את המיקום שבו אתה תהיה סנפלינג. עליך לוודא כי אין מכשולים או ברגים רופפים באזור. ודא שיש לך אדם גיבוי בתחתית הראפל שלך. אדם זה ייזהר ממך ויתפוס אותך אם אחיזתך תאבד.

לפני שאתה רפל, הקפד לבדוק את הציוד שלך. ציוד סנפלינג הוא חלק חיוני בטיפוס ויש להקפיד עליו. אם החבל חלש, אתה לא צריך לנסות סנפלינג. אם החבל שחוק או פגום, הוא עלול ליפול ואתה עלול להיתקע.

הקליקו כאן על מנת למצוא סנפלינג בנחל תמרים בישראל.